گردهم آمدن انجمن‌های یک تشکل حرفه‌ای را رقم می‌زند

mola

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از سومین دوره «ده روز با عکاسان» ضمن فاخر نامیدن آثار این نمایشگاه اظهار کرد که  گردهم آمدن هفت انجمن تخصصی عکاسی در کنار یکدیگر موجب شکل گیری یک خرد جمعی و تشکل حرفه‌ای می‌شود.
مجید ملانوروزی، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از مهمانان سومین دوره «ده روز با عکاسان» بود که در اولین روز برگزاری آن یعنی مراسم افتتاح نمایشگاه نیز حاضر شد. او پس از برگزاری مراسم افتتاح از آثار «ده روز با عکاسان» که در تمام گالری‌های خانه هنرمندان به نمایش گذاشته شده بود، دیدن کرد. ملانوروزی پس از تماشای آثار عکساسان به روابط عمومی انجمن عکاسان ایران گفت:«کارها از دو منظر اهمیت دارد، در درجه اول آنکه آثار فاخر هنر عکاسی هستند و دوم آنکه هفت انجمن‌ تخصصی عکاسی در کنار هم جمع شده‌اند تا این نمایشگاه شکل بگیرد. این خرد جمعی باعث می‌شود یک تشکل حرفه‌ای را رقم بزند که آنها بتوانند کل حوزه تخصصی عکاسی را  اداره کنند.»
او در مورد تاثیر گردهم آمدن عکاسان و انجمن‌های تخصصی عکاسی عنوان کرد:«معمول است بین هنرمندان به جهت شیوه و به جهت کارها یا شاید نوع وظایفی که بر عهده می‌گیرند، تفاوت‌ها یا اختلاف سلیقه‌هایی باشد، حال آنکه همه انجمن‌ها برای این نمایشگاه کنار هم جمع شدند، یک تشکل واحد را گرد آوردند که اتفاق خوبی است.»
ملانوروزی ادامه داد:«این حرکت از این منظر هم که معمولا حاکمیت فردی مطرح است  و با این کار چنین موضعی کمرنگ می‌شود، نکته پر اهمیتی را رقم می‌زند. امیدواریم تمامی انجمن‌های دیگر مثل نقاشان و طراحان گرافیک هم بتوانند از تمامی ظرفیت خود استفاده کنند و کارهایی که می‌کنند شاخصه کلیه انجمن‌ها را در بر داشته باشد. بهرحال این اتفاق بسیار میمون و مبارک است.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.