گردهم آمدن عکاسان، باعث ایجاد طراوت نمایشگاه شد

masjed
عضو شورای شهر تهران گردهم آمدن هفت انجمن تخصصی عکاسی در کنار یکدیگر را ابتکار خوبی توصیف کرد و گفت که این کار باعث ایجاد طراوت در نمایشگاه شده است.
احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران و یکی از شخصیت‌های فرهنگی کشورمان یکی از مهمانان سومین دوره «ده روز با عکاسان» بود. او با شرکت در مراسم افتتاح این رویداد نه تنها از نمایشگاه آثار عکاسان شرکت کننده در این دوره بازدید کرد بلکه وقتی کتاب «زمان سخت» محسن راستانی در مراسم افتتاح رونمایی شد ضمن خرید یکی از عکس‌های این کتاب از مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان و مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خواست هریک یک عکس از این مجموعه خریداری کنند. او پس از دیدن آثار «ده روز با عکاسان» که در تمام گالری‌های خانه هنرمندان به روی دیوار رفته بودند، به روابط عمومی انجمن عکاسان ایران گفت:«این نمایشگاه ابتکار خوبی است. به ویژه امسال که گروه‌های مختلف عکاسان در کنار هم جمع شدند و کارهایشان را ارایه دادند. جمع شدن طیف‌های مختلف عکاسی به طراوت نمایشگاه کمک کرده است. قطعا ایده‌ها و سوژه‌های جدیدی از این همدلی در پیش رو خواهیم داشت.»
او افزود:«من به خانه هنرمندان و بویژه تشکل‌های عکاسی تبریک عرض می‌کنم. انشالله دکتر سرسنگی هم جای بیستری در اختیارشان قرار دهند تا عکاسان کارهای بیشتری ارائه دهند.»
مسجدجامعی همچنین در پاسخ به پرسش که با توجه به مشکل عکاسان  برای عکاسی در سطح شهر، شورای شهر تهران چه پیشنهاد یا برنامه‌ای در این زمینه دارد، گفت:«عکاسی مشکلی ندارد .من خودم صبح‌های جمعه به همه جای تهران مثل بالای پشت بام‌ها، بالای مناره‌ها، مناطق فقیر نشین، مناطق اعیان نشین، مجتمع‌های مسکونی و..می‌روم و عکاسی می‌کنم، تاکنون با مشکلی رو به رو نشده‌ام. اگر مشکلی باشد من حتما پیگیری می‌کنم . این وظیفه جامعه عکاسی است آنچه را که در فضای عمومی و در سطح جامعه اتفاق می‌افتد، بیان کند. حال آنکه این قشر وظیفه‌شان این است ما نیز باید مقدماتش را فراهم سازیم.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.