برنامه‌های هفتگی، عکاسی ایران را ارتقا می‌دهد

fatemii

علی فاطمی معتقد است برگزاری برنامه‌هایی مانند همایش، دوره‌های آموزشی، نمایشگاه و..به صورت هفتگی از سوی انجمن عکاسان هرچند کار سخت و دشواری است اما نتیجه آن ارتقا عکاسی ایران خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی انجمن عکاسان ایران، علی فاطمی در نوبت ظهر نهمین روز برگزاری «ده روز با عکاسان» کارگاه «مدیریت رنگ در عکاسی و چاپ» را برگزار کرد. نهمین روز «ده روز با عکاسان» به انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس اختصاص داشت که فاطمی از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۵:۳۰ به ارائه مباحث کارگاه خود پرداخت. بعد از برگزاری کارگاه به سراغ او رفتیم و نظرش را در مورد نحوه برپایی این جلسه پرسیدیم. او هرچند کوتاه پاسخ داد اما گفت:«این کارگاه در مورد مدیریت رنگ در عکاسی دیجیتال بود. همچنین در مورد مشکلاتی که عکاسان در بحث مدریت رنگ و فضاهای مختلف رنگی دارند، بحث‌هایی صورت گرفت. ما در بخشی از این کارگاه به این مسئله اشاره کردیم که اگر چنین مشکلاتی پیش بیاید، چه کارهایی باید انجام دهیم و اینکه مشکلات تطابق رنگ‌ها از دوربین عکاسی گرفته تا مانیتور و مرحله چاپ را چگونه می‌توانند بر طرف کنند.»

فاطمی همچنین درباره سومین دوره «ده روز با عکاسان» عنوان کرد:«بهرحال عکاسان، انجمنی دارند و جایی هست که بدانند نهادی به آنها توجه می‌کند، حواسش به عکاسان هست، برایشان کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند و آثارشان را به نمایش می‌گذارد. طبیعتا این کارها در روحیه آنها بسیار موثر است، به طوری که می‌توانند دور یکدیگر جمع شوند، جلسه بگذارند و  مشکلاتشان را عنوان کنند تا هماهنگی‌هایی انجام شود.»
او افزود:«این مسائل خیلی خوب است. من معتقد هستم که با یک دوسالانه یا برنامه ده روزه نباید این حرکت‌ها تمام شود.انجمن عکاسان ایران باید به صورت هفتگی برنامه‌هایی مانند نمایشگاه، همایش و دوره‌های آموزشی برگزار کند. البته می‌دانم این کارها بسیار سخت است ولی فکر می‌کنم هنر عکاسی را در ایران بسیار ارتقا می‌دهد.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.