نمایش فیلم «خاکستر و برف»

khak

فیلم «خاکستر و برف» اثری از گرگوری کولبرت است که عصر روز چهارشنبه، ۲۴ دی در چهارمین روز برگزاری برنامه «ده روز با عکاسان» از سوی انجمن عکاسان سینمای ایران به نمایش گذاشته شد.
خاکستر و برف فیلمی از هنرمند عکاس و فیلمساز گرگوری کولبرت (Gregory Colbert  ) است. این فیلم با رویکردی شاعرانه به حسی مشترک میان انسان و حیوانات می‌پردازد. وی سال ۱۹۶۰ در تورنتو کانادا متولد شد، عکاسی و فیلمسازی مستند را از ۱۹۸۳ در پاریس آغاز کرد. اولین نمایشگاه عکسش را سال ۱۹۹۲ با عنوان ” Timewave ” در موزه Elysee سوییس برپا کرد که با استقبال بسیاری روبرو شد. بعد از این نمایشگاه از کولبرت به مدت ده سال هیچ فیلم و اثر هنری منتشر نشد. وی در این مدت به کشورهای زیادی سفر کرد و عکس گرفت زیرا به دنبال نگاهی  ویژه برای به تصویر درآوردن حسی خاص میان انسان و حیوان بود.
سال ۲۰۰۲ پس از ده سال سکوت کولبرت در ونیز ایتالیا فیلم بسیار تاثیرگذار خاکستر و برف را به نمایش درآورد. مجله «عکس» درباره این فیلم نوشت: «استادی دیگر متولد شد.»
مجله نیویورک تایمز هم این چنین نوشت که «قدرت چشم نواز تصاویر در کنار زیبایی‌های خیره کننده، بیننده را به حال و هوایی دیگر می‌برد. این فیلم به سادگی همراه با سکوت، پنجره‌ای به جهانی دیگرگون باز می‌کند.» فیلم خاکستر و برف به همراه موسیقی و گفتار متن که گاه به گاه در فضای تصویری خاص و خیره کننده شنیده می‌شود، تماشاچی را در فضایی زیبا همراه با طبیعت و حیوانات همراه می‌سازد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.