نکوداشت و نمایشگاه ۱۰ عکاس برگزار مي شود

عكاسي فيلم به مثابه سند در تاريخ سينما

نکوداشت و نمایشگاه ۱۰ عکاس ایرانی در پنجمین همایش ۱۰ روز با عکاسان برگزار میشود.

نکوداشت ۱۰ عکاس ایرانی به خاطر فعالیت و سابقه تاثیرگذار در عکاسی با برگزاری نمایشگاه آثارشان در پنجمین همایش ۱۰ روز با عکاسان در موزهی امام علی(ع) برگزار میشود.

در این برنامه با برگزاری نمایشگاه آثار سیمون آیوازیان، فرهود حقی، محسن شاندیز، محمد صیاد، اکبر عالمی، کامران عدل، فخرالدین فخرالدینی، علی قلمسیاه، مسعود معصومی و منوچهر یگانه دوست از ۲۳ آذر تا سوم دی ماه در موزه امام علی(ع) از این عکاسان تجلیل میشود.

اين نكوداشت از برنامه هاي جنبي پنجمين همايش ۱۰ روز با عكاسان است و منتخبی از آثار این عکاسان که در حوزههای گوناگون عکاسی سالها فعالیت داشتهاند به مناسبت نکوداشت آنان در موزهی امام علی (ع) به نمایش گذاشته میشود.

نمايشگاه “شهر من تهران” ديگر برنامه  جنبي همايش ۱۰ روز با عكاسان است كه منتخبي از آثار دانشجويان عكاسي دانشكده خبر را از امروز؛ يكشنبه ۲۱ تا ۲۸ آذرماه جاري در گالري مريم به نمايش مي گذارد.

نمايشگاه عكس انسان معاصر با آثار اعضاي انجمن عكاسان استان مركزي نيز از برنامه هاي جنبي اين دوره همايش است كه در فرهنگسراي ارسباران برگزار مي شود. اين نمايشگاه با عنوان “انسان معاصر” از ۲۲ تا۳۰ آذرماه جاري در گالري شماره ۱ فرهنگسراي ارسباران برگزار مي شود.

اين همايش به منظور ايجاد زمينه براي انجمن ها و تشكل هاي استاني، نمايشگاه انجمن عكاسان استان مركزي را به عنوان تنها انجمن عكاسي استاني كه بر اساس ماده ۱۰ احزاب وزات كشور مجوز فعاليت گرفته است، برگزار مي كند.

همچنين منتخبي از آثار سومين و چهارمين همايش ۱۰ روز با عكاسان از ۲۲ تا ۳۰ آذرماه در گالري شماره ۲ و ۳ فرهنگسراي ارسباران به نمايش گذاشته مي شود.

مجموعه عكس هايي از شكوفه بياتي، حسن غفاري و مهدي وثوق نيا و عكس هاي احمد بلباسي، نامور عباسيان، مهدي قنبرپور، فريدون كوچكي، داريوش محمدخاني، مرتضي مرادي و هاتف همايي در اين بخش به نمايش گذاشته مي شود.

در ادامه برنامه هاي پنجمين همايش ۱۰ روز با عكاسان، در روز چهارم همايش كارگاه عكاسي فاين آرت از ايده تا اجرا با حضور مهرداد افسري و محمدرضا شريف زاده از ساعت ۱۰ تا ۱۳ دوشنبه ۲۲ آذرماه در خانه هنرمندان ايران برگزار مي شود و نشست ذخيره و بازيابي اطلاعات در دنياي تصاوير ديجيتال با حضور محمدسعيد قاضي زاهدي ساعت ۱۵ تا ۱۶:۱۵و نشست عكاسي فيلم به مثابه سند در تاريخ سينما با حضور محمدرضا اصلاني؛ كارگردان سينما ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ از برنامه هاي ديگر چهارمين روز همايش است كه در تالار شهناز خانه هنرمندان ايران برگزار مي شود.

عكاسي امروز؛ فرصت هاي جديد، عنوان شعار اين دوره همايش نيز موضوع نشست پاياني چهارمين روز همايش است كه با حضور مهدي مقيم نژاد و محمد خدادادي مترجم زاده ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ روز دوشنبه بررسي مي شود.

همچنين در بخش نگاه شخصي عليرضا رفايي، هوفر حقيقي و يدالله ولي زاده با نمايش عكس، ايده هاي خود را در عكاسي بيان مي كنند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.