تاثیر بر اقتصاد سینما / حافظ احمدی

hafez

عکاسی با قدمتی نزدیک به ۱۹۰  سال، دارای  سه  جنبه  علمی، صنعتی و هنری است. به  عنوان یک  پدیده  علمی متولد گردید، به شکل  یک  صنعت گسترش یافت و به عنوان هنر، تثبیت شد. قریب به  ۱۴۰ رشته در  زمینه‌های گوناگون  عکاسی شناسائی  گردیده و عکاسی  فیلم در برگیرنده همه این  زمینه‌هاست.  نقش عکس فیلم در   معرفی و تبلیغات فیلم‌های سینمائی بر  همگان روشن است. حتی سال‌ها قبل از اینکه   سینما پا به عرصه وجود نهد، عکاسی صحنه وجود داشته و صاحبان سالن‌های نمایش از تاثیر این ابزار غافل نبودند. با   تهیه عکس از صحنه‌های محتلف اجرای تئاتر و قرار دادن آنها در جلو سالن نمایش نسبت به  جذب تماشاچی اقدام  می‌کردند. سینما نیز با همین روش از این  ابزار، بهره جست و از عکس به  عنوان  اولین،  مهمترین و تاثیر  گذارترین وسیله در جهت تبلیغات فیلم چه به صورت  عکس ویترین سینما، پوستر، تراکت، سردر، بیلبورد،تبلیغات در  فضای مجازی و سایر تبلیغات محیطی استفاده نمود.
انجمن عکاسان سینمای ایران با جذب عکاسان حرفه‌ای، باتجربه، تحصیل‌کرده و آشنا به مقوله سینما، این  وظیفه را به عهده دارد. عکاسانی که طی سال‌ها عکاسی فیلم با  عشق و علاقه به  این حرفه مشغول و  تنها منبع درآمد زندگی ایشان فعالیت در این رشته است.
انجمن عکاسان سینمای ایران، اولین تشکل عکاسی بعد از  پیروزی  انقلاب اسلامی  ایران  است و با قریب به   ۲۰ سال فعالیت، تنها انجمنی است که در حیطه سینما  فعالیت داشته و به عنوان بازوی تبلیغاتی سینما در  جذب مخاطب از طریق تهیه عکس‌های سینمائی  مشغول  است. عکس‌هائی که علاوه‌بر جنبه  هنری  در  زمنیه تجاری نیز تاثیر بسزائی بر اقتصاد سینما داشته و خواهد داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.